هشدار وزارت بهداشت؛ استفاده از سولاریوم در ایران ممنوع است کاهش آمار طلاق در ایران به زیر ۲۰۰ هزار فقره وام ۵۰ میلیونی بازنشستگان کشوری واریز شد (یکم مهر ۱۴۰۴) دادستانی تهران علیه بلاگر وکیل‌نما اعلام جرم کرد آموزش در ازدحام کم وبیش به سوی عدالت آموزشی | مشکلات توسعه فضای آموزشی همچنان باقی است ماجرای عجیب دستگیری یک سارق مکار با شکایت خاص ۲ زن ضرورت ارتقای مهارت معلمان در عصر آموزش ترکیبی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی: نماز یک بحث قلبی، دلی و ارتباطی با خدا است و ما با اجبار آن مخالف هستیم فرماندار مشهد: نماز باید به عملی مقدس در بین دانش‌آموزان تبدیل شود صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی در پی پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری (یکم مهر ۱۴۰۴) «بوتاکس معده» روشی غیراستاندارد و پرعارضه برای کاهش وزن چگونه خواب نوزادان را تنظیم کنیم؟ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی: جامعه نمازگزار، جامعه رشدیافته و بالنده‌ای است پیشبرد طرح عرضه نان کامل در مشهد | ۳۵ درصد هدف‌گذاری ملی محقق شد وزیر آموزش و پرورش: مدارس استاندارد جایگزین مدارس کانکسی شدند رسوایی جراح قلابی | شکایت ۵۰ زن، پس از یک مرگ مشکوک بزاق دهان می‌تواند از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کند مطالبه فرمانداران خراسان رضوی درخصوص اتصال راه‌آهن مشهد - بافق به مشهد - تهران مشاور وزیر آموزش و پرورش: دشمن با جنگ ۱۲ روزه می‌خواست کلاس‌های درس را خالی کند، اما به هدفش نرسید پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۴ اسنپ و تپسی‌فود حق دریافت مالیات بر ارزش افزوده ندارند بررسی راهکارهای جلوگیری از افزایش آلودگی هوای خراسان رضوی در کمیسیون هوای پاک شیوع کوتاهی قد و آسیب‌دیدگی چشم بین دانش‌آموزان
سرخط خبرها

آخرین اخبار از رتبه‌بندی معلمان | تدوین آیین‌نامه در ایستگاه پایانی + متن آیین‌نامه و جزئیات (۲۹ فروردین ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۰۵۲۹۸
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
  • ۱
آخرین اخبار از رتبه‌بندی معلمان | تدوین آیین‌نامه در ایستگاه پایانی + متن آیین‌نامه و جزئیات (۲۹ فروردین ۱۴۰۱)
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد وحیدی درباره آخرین جزئیات تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در فرآیند اجرایی شدن قانون رتبه بندی معلمان وجود دارد، بحث تدوین آیین نامه اجرایی آن است که دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی این قانون به عنوان عضو ناظر حضور داشتند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس با بیان اینکه چندین جلسه تخصصی به ریاست وزیر آموزش و پرورش با حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی کشور، وزارت آموزش و پرورش برای تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان برگزار شد، افزود: تا به امروز ۲۵ مرتبه آیین نامه اجرایی با اعمال اصلاحات مد نظر بازنویسی و ویرایش و تا حد زیادی دغدغه‌هایی که معلمان داشتند در آیین نامه لحاظ شد.

وی با یادآوری اینکه با متخصصان آیین نامه نویسی که در امر ارتقا خبره بودند نیز جلسه برگزار شد، ادامه داد: تلاش ما این بود که شاخص‌ها کاملا بر اساس شایستگی معلمان در نظر گرفته شود و این روند تدوین آیین نامه به مسیر ارتقا و هیأت جذب دانشگاه‌ها نیانجامد.

وحیدی با یادآوری اینکه مجموع امتیازات دیده شده برای کسب رتبه مختلف یک هزار امتیاز است، گفت: به این دلیل که رتبه بندی پیش از این وجود نداشته است، دو مرحله «تطبیق» و «ارتقا» در قانون دیده شد و به این ترتیب هر معلمی در  همان ابتدا بر اساس امتیازات اخذ شده رتبه بندی می‌شود و پس از ۵ سال نیز ارتقا می‌گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مرحله تطبیق رتبه‎‌بندی معلمان بسیار اهمیت دارد، چراکه در این مرحله تمامی معلمان در همان ابتدا بر اساس ۴ شاخصه «شایستگی‎‌های عمومی»، «شایستگی‌های تخصصی»، «شایستگی‌های حرفه‌ای» و «تجربه معلم» رتبه بندی می‌شوند؛ به این ترتیب که شایستگی عمومی ۳۰۰ امتیاز، شایستگی تخصصی ۲۶۰، شایستگی حرفه‌ای  ۲۴۰ امتیاز و تجربه تا ۲۰۰ امتیاز کسب می‌کنند.

وی یادآور شد: بر همین اساس معلمان حائز رتبه تا ۵۰۰ امتیاز آموزشیار معلم، مربی معلم حداقل ۵۰۰ امتیاز، استادیار معلم حداقل ۶۵۰ امتیاز، دانشیار معلم حداقل ۷۵۰ امتیاز، استاد معلم ۹۰۰ امتیاز می‌شوند؛ که جزئیات آن به شرح جدول ذیل است:

آخرین اخبار از رتبه‌بندی معلمان | تدوین آیین‌نامه در ایستگاه پایانی + متن آیین‌نامه و جزئیات (۲۹ فروردین ۱۴۰۱)

این نماینده کمیسیون آموزش در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: جزئیات مصادیق عملکردی برای ۴ شاخصه «شایستگی‎‌های عمومی»، «شایستگی‌های تخصصی»، «شایستگی‌های حرفه‌ای» و «تجربه معلم» نیز به شرح ذیل است:

آخرین اخبار از رتبه‌بندی معلمان | تدوین آیین‌نامه در ایستگاه پایانی + متن آیین‌نامه و جزئیات (۲۹ فروردین ۱۴۰۱)

آخرین اخبار از رتبه‌بندی معلمان | تدوین آیین‌نامه در ایستگاه پایانی + متن آیین‌نامه و جزئیات (۲۹ فروردین ۱۴۰۱)
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: پیش از این، در بسیاری از موارد مصادیق عملکردی به نحو دیگری بود که تلاش بسیاری برای اعمال نظر معلمان از جانب نمایندگان مجلس در کمیته تدوین آیین نامه صورت گرفت و آیین نامه اصلاح شد. در حال حاضر نیز این آیین نامه در  اختیار دولت بوده و تقریبا نهایی شده و باید به تصویب هیأت دولت برسد.

مشاهده متن آيين نامه اجرايي رتبه بندی معلمان

منبع: خانه‌ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
0
0
پس چی شد این رتبه بندی؟
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->